Haftanın Yükselen Kitabı || Marslı-Andy Weir

by 12/19/2014 0 yorum

Bu ayın 12'sinde İthaki Yayınları'yla çıkan Marslı'nın Blog Turu'nu Oburlar yapıyor. Tabii Kitap Oburları'nın turunu yapıp da çok satmayan bir kitap gördünüz mü? Hayır! Hal böyle olunca bu haftanın yükselen kitabı Marslı oldu. Henüz okumadığım hatta öğrenciliğimden kaynaklı alamadığım için yorum giremedim. Ancak alınacak listemin tepesinde olduğunu belirtmeliyim. "Ne bu böyle, abartılıyor?" diyorsanız, büyük hatadasınız dikkat! Çünkü kitap Goodreads Okurları'na göre 2014'ün En İyi Bilim Kurgu Romanı!


"Altı gün önce, Mark Watney Mars'a ayak basan ilk insanlardan biriydi. 
Şimdi ise, orada ölmesi neredeyse kesin."

Çok uzun zamandan beri okuduğum en iyi kitap. Zeki, eğlenceli ve gerilim dolu. Marslı, bir romandan isteyebileceğiniz her şeye sahip."
-Hugh Howey, Wool serisinin yazarı-

"Sürükleyici… Defoe'nun Robinson Crusoe'su sanki daha zeki biri tarafından yazılmış gibi."
-Larry Niven, Hugo, Nebula ve Locus ödüllü Halka Dünya romanının yazarı-

"Bu kitap tam da benim gibi okuyucuların seveceği türden."
-John Scalzi, Yaşlı Adamın Savaşı serisinin Hugo ve Locus ödüllü yazarı-

"Andy Weir'in yazdığı Marslı şimdiye kadar okuduğum en iyi bilimsel bilimkurgu romanı. Bu romanı -başka bir kitap hakkında hiç böyle bir şey söylemedim- edebi anlamda da elden bırakmak mümkün değil." 
-Dan Simmons, Hugo ödüllü Hyperion serisinin yazarı-

"Marslı aklımı başımdan aldı!"
-Ernest Cline, Başlat romanının yazarı-

"Aksiyon ve uzay macerasının kusursuz bir karışımı."
-Library Journal-


Ben yorum yapamadığım için sizlere bir kaç blogger yorumundan derleme yapacağım. Bakalım insanlar bu kitap için ne demişler.

 Mark Watney'i okurken çok eğlendim, bu kitabın böyle esprilere kesinlikle ihtiyacı vardı ve çevirmen onları çok doğal bir şekilde yansıtmış. Kitap da elbette gözümde canlandıramadığım şeyler oldu ama ben onları bir güzel şekilde kafamda uydurdum ama biliyorum ki NASA'ya gidince kitap hep aklıma gelecek. 

Bu kitap Arthur C. Clarke'in Susuz Deniz'i ile birlikte 2014'te okuduğum en iyi iki bilim kurgu romanından biri oldu. Bilimsel ve kurgusal öğelerin tam dengede bir dağılımla okuyucuya sunulduğu, bazı Jules Verne kitaplarında bolca gördüğümüz türde yüzlerce hesap kitabın yer aldığı bir roman Marslı.

Görebileceğiniz en kaçık, en sempatik, en komik, en havalı, en yaratıcı, en cesur, en..en..en...en... uzay ineğini hayal edin.
Şimdi o ineği Mars'ta tek başına hayatta kalmaya çalışırken hayal edin.
   İşte bu Marslı'nın en basit özeti.


Gravity, İnterstellar gibi filmleri severek izlediyseniz şayet bu kitaba bayılacaksınız. Hatta bence onlardan daha iyi ki, filmi ısrarla bekliyorum. 

Bu tür konuları çok sevsem de çırılçıplak bir cahilim. Bana göre "Ne var 2-3gün dursun orda döner alırlar."dan ibaretti çünkü olay.Ben yazsam maksimum 3 sayfaydı kitap yani. Andy Weir'in ilk yazıdığı kitabın bu derece olağanüstü olması gözlerimi yaşarttı açıkcası.

Bu kitapta biyolojiye, kimyaya, fiziğe hatta bilgisayar yazılımına doymaya hazır olun. Yiyecek sıkıntısı ile başlayıp Hub'daki bazı sorunlarla devam eden olaylarda sırasında çok fazla teknik bilgi veriyor yazarımız. Bu belki başka bir romanda sıkıcı olabilirdi ama Mark'ın eğlenceli karakteri sağ olsun merakla hatta arada ettiği küfürlerle eğlenerek öğreniyoruz bu bilgileri. Her eğitimci Mark'ı örnek alsa bu ülkede ne bilim adamları yetişirdi kim bilir! =P

*Linklere tıklayarak yorumlarının tamamına ulaşabilirsiniz.

Evet şimdi de nereden satın alacağımız sorusu! Genel araştırmalarım doğrultusunda şu anda %40 indirimiyle İdefix rekora koşuyor. Diğer internet sitelerinde en fazla %35'i gördüm. Linki de burada! Ben de buradan alacağım zaten.

Marslı'nın bir de film olma olayı var ki beni en çok heyecanlandıran kısım buydu. Kasım 2015'de geliyor. Yönetmenliğini    yapıyor. Book trailer ve orjinal film trailer'ı olup olamadığını anlayamadığım bir trailer bile var. 


Bu haftanın yükselen kitabını sakın kaçırayım demeyin! 

0 yorum:

Yorum Gönder