2015 Reading Challenge- Geç Gelen Yazı

by 3/29/2015 4 yorum
Heeey... Sonunda üşengeçliğimi atıp bloga yazı girebildim. Yaşasın! Tabii kitap okumaya devam ettim bu boşlukta ancak bir uyku hastalığına yakalandığımı söyleyebilirim. 24 saatin ortalama 30 dakikasında gözlerimi açık tutabiliyorum. Sonrası uyku! Yolda uyku, derste uyku, evde uyku... Sonu yok resmen...
Her neyse bu hafta sonu bunu biraz atlatmış olduğumu düşünüyorum çünkü bu yazıyı yazmaya karar verdim!
Öncelikle okuduğum kitaplar haddini aştı. Hepsine yorum girmek istiyorum ancak o gücü kendimde bulabilir miyim işte onu bilmiyorum. O yüzden bu yazı birazcık yakınma yazısı olsun. Yorumunu giremedim ama bu arada neler okudum?

*Marslı
*Pabucumun Ajanı
*Grinin Elli Tonu
*Karanlığın Elli Tonu
*Özgürlüğün Elli Tonu
*Kaçınılmaz
*Olur Böyle Boktan Şeyler
*Bacak Arasından Türkiye
*The 100-21.Gün

Baya okumuşum ha?! Ne dersiniz? Peki şimdi ne okuyorum? Sessiz Kurban ve Robokıyamet! Bunları eklersek listeye tam 11 kitaplık söz vermiş oluyorum sizlere. Hadi hayırlısı.

Şimdi bu gönderinin temel amacına gelelim: Kronik Okur'da görüp çok beğendiğim bir etkinliğe katılmaya karar verdim. 50 kitaplık bir liste oluşturmamız gerekiyor. Aslında senenin başında yapmamız gerekiyordu bunu ama  ben Mart ayında yapıyorum. Senenin başından itibaren okuduklarımı da listeye ekleyeceğim.
Benim goodreads okuma hedefim 93! Burada 50 kitap şartı var. O yüzden bu 50 kitabı hayli hayli okumuş olmam lazım.
İşte benim listem:


  • En az 500 sayfalık bir kitap: Özgürlüğün Elli Tonu/ Pegasus Yayınları
  • Klasiklerden bir aşk romanı: 
  • Filme uyarlanmış bir kitap: Kağıttan Kentler/Pegasus Yayınları
  • Bu sene içinde yayınlanmış bir kitap: Marslı/İthaki Yayınları
  • Başlığında rakam olan bir kitap: The 100-21.Gün/GO! Kitap
  • 30 yaşın altında birisi tarafından yazılmış bir kitap: Romantik Oyun/Postiga Yayınları
  • Ana karakteri insan olmayan bir kitap: Kovan/Martı Yayınları
  • Eğlenceli bir kitap: Pabucumun Ajanı-2/Ephesus Yayınları
  • Kadın yazara ait bir kitap: Kördüğüm/Yabancı Yayınları
  • Gizem ya da gerilim romanı: Bakire/Ephesus Yayınları
  • Başlığı tek kelimeden oluşan bir kitap: Illüminate/Optimum Kitap
  • Kısa hikâyelerden derlenen bir kitap: Zehir Yiyenler ve Diğer Hikayeler/DEX
  • Farklı bir ülkede geçen bir kitap / Amerika ve İngiltere hariç: Yara İzleri/İthaki Yayınları
  • Kurgu olmayan bir kitap: 
  • Popüler bir yazarın ilk kitabı: Cinder/Artemis Yayınları
  • Sevdiğiniz bir yazarın henüz okumadığınız bir kitabı: Sona Kalan-Tess Gerritsen
  • Arkadaşınızın önerdiği bir kitap: Yıldız Tozu/Arkadya Yayınları
  • Pulitzer Ödülü kazanmış bir kitap:
  • Gerçek bir hikayeye dayalı bir kitap: 
  • Okuma listenizin en altlarında olan bir kitap: Gökdelen/Sel Yayınları
  • Annenizin sevdiği bir kitap: 
  • Sizi korkutan bir kitap: Karanlıkta Buldum Seni/ GO! Kitap
  • En az 100 yaşında olan bir kitap: 
  • Kapağıyla dikkat çeken bir kitap: Kaçınılmaz /Yabancı Yayınları
  • Sizi ağlatan bir kitap: Tersyüz /Yabancı Yayınları
  • Daha önce okumadığınız bir türe ait bir kitap: Karanlığın Elli Tonu/ Pegasus Yayınları
  • Bir anı kitabı: Bacak Arasından Türkiye/Martı Yayınları
  • Bir günde bitirebileceğin bir kitap: Doktor Ox.'un Deneyi/ İthaki Yayınları
  • Başlığında zıtlık olan bir kitap: 
  • Gitmek istediğiniz ülkede geçen bir kitap: Deha/Pegasus Yayınları
  • Doğdunuz sene çıkan bir kitap: Zavallılar/Sel Yayınları (1992)
  • Kötü yorumları olan bir kitap: Siyah Buz/Pegasus Yayınları
  • Tiyatro eserleri veya tiyatroya dair bir kitap:
  • Senin adınla aynı baş harflerine sahip olan bir yazar tarafından yazılmış kitap: Muhteşem Gatsby/Martı Yayınları
  • Yasaklanan bir kitap:Fahrenheit 451/İthaki Yayınları
  • Dizisi çekilen bir kitap: Yabancı/Epsilon Yayınları
  • Sürekli başladığın ama hep yarım bıraktığın bir kitap: KızılTepe/Yabancı Yayınları
  • Büyülü bir kitap: Duman ve Kemiğin Kızı/Artemis Yayınları
  • Çizgi roman/Manga: 
  • Daha önce okumadığınız bir yazarın kitabı: Kaçınılmaz/Yabancı Yayınları
  • Kitaplığınızda olan ama okumayı düşünmediğiniz bir kitap: Melez/DEX
  • Yaşamak istediğiniz bir şehirde geçen bir kitap: 
  • Bir Türk yazara ait bir kitap: Pabucumun Ajanı/Ephesus Yayınları
  • Noel zamanında geçen bir kitap:
  • Bir üçleme: Gölge Ve Kemik/serinin devamı/Martı Yayınları
  • Çocukluğundan bir kitap: Sofie'nin Dünyası
  • Aşk üçgeni içeren bir kitap: Fırsatçı/Aspendos Yayınları
  • Gelecekte geçen bir kitap: Köle/Müptela Yayınları
  • Lisede geçen bir kitap: İki Hayat Arasında/Yabancı Yayınları
  • Başlığında renk adı olan bir kitap: Grinin Elli Tonu/Pegasus Yayınları



  • Listeyi Temize Çekecek olursak bundan sonra okumam gereken kitapları okuma isteğime göre sıralıyorum.
    1. Cinder/Scarlet
    2. Duman ve Kemiğin Kızı
    3. Gölge ve Kemik serisi
    4. Yabancı
    5. Kördüğüm
    6. Fahrenheit 451
    7. KızılTepe
    8. Pabucumun Ajanı-2
    9. Kovan
    10. Kağıttan Kentler
    11. Bakire
    12. Sona Kalan
    13. Yıldız Tozu
    14. Fırsatçı
    15. Deha
    16. Melez
    17. Sofie'nin dünyası
    18. Muhteşem Gatsby
    19. Romantik Oyun
    20. Siyah Buz
    21. Zehir Yiyenler ve Diğer Hikayeler
    22. Zavallılar
    Son kısımlara doğru sıra baya karıştı ama olsun. 22 Kitap burada var. 21 kitap önceden okumuştum. 93 olan senelik hedefime 50 kitap kalıyor. Baya varmış daha ya. Neyse hayırlısı! 

    Okuduklarımı kırmızı, uygun bir kitap bulamadıklarımı ise mavi yaptım. Önerilere açığım. Sizlerde listenizi oluşturun. Belki de çoktan oluşturmuşsunuzdur. Bu da bana fikir verir. Linkini koyabilirsiniz. Bekliyorum.

    4 yorum:

    1. Bir Reading Challenge daha! Listeniz çok güzel görünüyor umarım hedefinize ulaşırsınız :)
      Boş kalan kategorileriniz için birkaç kitap önerebilirim sanırım :>
      Klasiklerden bir aşk romanı: Aşk ve Gurur-Jane Austen
      Çizgi roman/Manga: Hirunaka no Ryuusei-Yamamori Mika ya da Ao Haru Ride (yazarını/çizerini hatırlamıyorum)
      Noel zamanında geçen bir kitap: Aslan, Cadı ve Dolap-C.S. Lewis
      Başlığında zıtlık olan bir kitap: Melekler ve Şeytanlar-Dan Brown
      Bu da benim listem
      http://periodiclibrary.blogspot.com.tr/2015/03/2015-reading-challenge.html
      Umarım ufak da olsa yardımcı olmuşumdur, iyi okumalar!

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Aaa bunlar çok çok iyi oldu gerçekten çok teşekkür ederim.

        Sil
    2. Çizgi roman/manga için Death Note önerebilirim :D

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Onun animesini izlicektim ben ya :/ Daha marvel tarzı düşünmüştüm buraya o yüzden

        Sil