GKK 27.Blog Turu || Amnezi-Jennifer Rush || Kitap Yorumu

by 7/25/2015 1 yorum


Her Şeyi Unutmaya Zorladılar. Ama Asla Unutmayacaklar Kendine bile güvenemediğinde, kime inanabilirsin?
Anna'nın hayatı sırlarla kuşatılmıştır. Babası Şube'nin son projesi için, çiftlik evlerinin altındaki laboratuvarda, genetiği değiştirilmiş dört çocuğu gözlemleyip üzerlerinde çeşitli testler yapmaktadır. Ciddi mizaçlı Nick, neşeli Cas, zeki Trev… ve Anna'nın kalbini çalan Sam.
Şube, çocukları geri alma vaktinin geldiğine karar verince Sam bir kaçış planı yapar. Onunla gitmek ve güvenli hayatına devam etmek arasında kalan Anna'yı babası kaçmaya zorladığında Sam de genç kızı her ne olursa olsun Şube'den koruyacağına dair söz verir. Ancak bir sorun vardır: Sam ve diğerleri laboratuvardan önceki hayatlarına ve gerçek kimliklerine dair hiçbir şey hatırlamamaktadır. 
Hayatta kalmak için, Şube onları yakalayıp geçmişlerini tamamen ellerinden almadan önce tüm ipuçlarını bir araya getirmek zorundadırlar. Üstelik Anna kaçışları sırasında Sam'le birbirlerine tahmin ettiklerinden çok daha fazla bağlı olduklarını keşfedecektir...


27. turumuzdan hepinize merhaba!
Bundan hemen önce değerli bir kaç yazarla röportajlar yapmıştık. Hatta daha çok Elif uğraşmıştı, sağolsun. Ve turu biraz etkinlikle canlandırmıştık. Onunla ilgili bloglara yazı girmediğimiz için şimdi yazayım dedim. Facebook sayfamızdan röportajlara ulaşabilirsiniz. Özellikle Tess Gerritsen ve Amy Harmon benim favori röportajlarım oldu. Amy beni fazlaca üzdü, çok zorlu bir hayatı varmış gerçekten. Tess'de zaten benim kadınım yani... Benim idolüm <3

Evet, bu kadar konuşmadan sonra gelelim tur kitabımıza.. Kızlar tur için bu kitabı istediklerinde aslında ben fazla fazla ön yargılıydım. (Tabii ki bunu onlara söylemedim. Çünkü ben uyumlu bir insanım :3) Açıkcası kitabın 'okunmaya değmeyecek' kısımda olduğunu düşünüyordum. Evet, bunları düşündüğüm dönem arka kapak yazısını bile okumamıştım. Gel gelelim ki, kitabı okumaya başladığımda tuhaf bir şekilde beni içine çekti.

Geçen gecenin bir vaktiydi ve kitabı açtım. O kadar uykum vardı ki, bir iki sayfa bakınıp yatarım diyordum. Ama elimden bırakamadım resmen! Biraz daha okuyayım derken uykuma yenildiğim kısmı anlatmadan atlıyorum elbette!

Gelelim kitabımızın konusuna... Şube'nin projesi için Anna'nın babası  Nick, Cas, Trev ve Sam adındaki dört çocuğa çitlik evlerinde testler yapıyor. Çiftliğin altında bir laboratuvar var ve bu dört çocukta orada kalıyor. İşin kötü yanıysa çocukların hiçbiri deneylerden önceki hayatlarına ait bir şey hatırlamıyor.

Anna'da geceleri gizli gizli çocukların yanına gidiyor. Ve Sam 'a aşık. Santranç falan oynuyorlar geceleri... Çocukların kendince tuhaf huyları var. Mesela Nick hiç şaka kaldırmayacak bir karakter. Oldukça ciddi ve asabi. En baştan beri öyle. Ama Sam normalde uyumlu olmasına rağmen. Son günlerde biraz farklı davranmaya başlıyor.

Sonra bir gün Connor geliyor, yani Şube'den geliyorlar. Denekleri götürecekler. Tam deneklere gaz verilip,bayıltılacakları sırada Sam bir alfa gibi bütün rolü üstleniyor ve delicesine bir çatışmanın ortasına düşüyorlar.

Anna'nın babası sayesinde oradan kaçıp kurtuluyorlar ve Anna'nın güvenliği için onu da yanlarına alıyorlar. Babası, Connor ve ekibi yaralı bir halde geride kalıyor. Bundan sonraysa ellerinde bir adresle beraber yola koyuluyor ekip. Ve kendileriyle ilgili gerçekleri öğrenirken, bir yandan da peşlerinden gelen adamlarla uğraşıyorlar. Sonlardaysa kendileriyle ilgili öğrendikleri hiç de iyi değil açıkçası. Hafızaları silindiği için onlar bunları hatırlamıyor ama neler neler olmuş yani :O
Bol aksiyonlu, fazla gerilimli, yüksek tempolu bir kitaptı ve o tempo hiç düşmüyordu. Okurken sürekli sandalyemin tepesine dikilmiş buldum kendimi. Sürekli "Şimdi ne olacak? Şimdi ne olacak?" diyerek geçip gitti sayfalar...

Bu temiz bir hikaye değil. Sadece bir aşk romanı değil. Kolay hazmedilebilir gerçekler de yok zaten. Bu kirli bir roman. Kirli bir yaşam tarzının mükemmel bir anlatımı vardı bu romanda. Ve gerçekten bu kitabı okurken stresten başınıza ağrılar girecek.
Serinin devamını okumak için çatlıyorum.

1 yorum:

  1. Bu kitabı okuyacağım herhalde :D Bu arada mimlendin ^_^ http://snoopyninguncesi.blogspot.com.tr/2015/07/yaz-etkinligi.html

    YanıtlaSil