GKK 28.Blog Turu || Kızıl Ateş-Ilona Andrews || Kitap Yorumu

by 8/25/2015 0 yorum


Ben ateşim: Benim için yan.
Nevada Baylor dedektiflik kariyerinin en zorlu göreviyle karşı karşıyaydı; dengesiz bir şüpheliyi bulup ailesine teslim etmek. Bu görev tam bir intihar girişimiydi. Yakalaması gereken kişi en yüksek seviyede büyü gücüne sahip bir Lider'di ve önüne gelen her şeyi ve herkesi ateşe veriyordu.
Ve sonra son derece karanlık ve baştan çıkarıcı bir milyarder ve aynı derecede güçlü başka bir Lider, Connor "Çılgın" Rogan ortaya çıkmış ve Nevada'yı kaçırmıştı. Nevada ondan kaçmakla, kendisini onun kollarına bırakmak arasında bocalıyordu. Ve daha da kötüsü, hayatta kalabilmek için Çılgın Rogan'la işbirliği yapmak zorundaydı.
Rogan da Nevada'yla aynı hedefin peşindeydi, bu nedenle ona ihtiyacı vardı. Fakat Nevada kolay lokma değildi ve Rogan hayatında ilk kez kendinden başka birisini önemsemeye başlamıştı. Ama Rogan büyü dünyasında aşkın da en az ölüm kadar tehlikeli olabildiğini çok önceden öğrenmişti.











Gezginler gezdi gezdi, yine tadından yenmeyecek bir kitap buldu. Toplaşın, anlatıyorum!
Hazır logomuz yeni değişmiş, hayatımızdaki fazlalıklardan kurtulmuşken bunu da güzel bir kitapla taçlandıralım dedik.Yabancı Yayınları etiketiyle çıkan Kızıl Ateş 28. turda bize konuk oldu. Biz bu misafirlikten pek bir keyif aldık.
Uzun süredir az kitap okumanın etkisiyle aç bir hayvan gibi kitabı sömürmüş olabilirim. Yoğunluğuyla ve kurgusuyla göz dolduran bir kitaptı. Ne yalan söyleyeyim ilk başlarda kapağını çok çekiştirmiştik kızlarla. Orjinalin kullanılmadığına sevinmiştim ama buna da içim sinmemişti. Yani ilk bakışta... Kitap ilerlerken anladım ki aslında kapak tam oturmuş. Yani o kurgu ancak böyle tarif edilebilirdi. İyice yaklaşırsanız çemberi de görebilirsiniz. O çemberi aklınızda tutun e m? Hatta ben de kendi kendime alternatif bir kapak yapmaya çalıştım ama o işler uzaktan göründüğü gibi değilmiş :D -Guaj boyalarım gitmeyeydi, iyiydi.-
Kitabı ilk olarak çevirmeni Hanife Albayrak "Yeni bir çeviriye başladım." dediğinde görmüş ve merak etmiştim. Hanife'nin çevirisine çok merak ediyordum, hepsi üst üste geldi yani. İyi de oldu.
Kitabın kurgusuna gelecek olursak; Yıllaar yıllar önce bilim adamları Osiris Serumu'nu icat ederek insanların içindeki büyü yeteneğini ortaya çıkartmış ve bunun olumlu olumsuz sonuçları düşünülmeden dünyaya yayılmış. Hal böyle olunca büyü sahibi insanlar nesillerinin devamını büyü güçlerine sahip kişilerle evlenerek garantiye almışlar. Büyü soyu devam etmiş. Ve günümüzde bunun daha da güçlü büyücüleri ortaya çıkarttığını öğreniyoruz. Elementleri ve güç sahiplerinin sıralamaları için Ejder'in bloğunu buraya tıklayarak inceleyebilirsiniz. Kendisi fazlaca kafa patlattı bu şe. Ve benim aklım hala almıyor gerçekten.
Yoğun bir kurgusu var demiştim gerçekten öyle. O elementlerdi, büyü güçleriydi o kadar fazla geldi ki bana. Gecenin bir yarısı kitabı okurken beynimin aşırı yüklemeye maruz kaldığını hissettim. Tabii bu çok zevkliydi çünkü uzun zamandır böyle hissetmiyordum.  Bir kitabın beni böylesine zorlaması çok hoşuma gitti.
Benim favori karakterim güçlü duruşuyla, tavrıyla, olaylara bakış açısıyla Nevada! Ailesine bakmak için küçük bir şirket işletiyor. Bu şirket de dedektiflik şirketi ama öyle ciddi işler peşinde değil. Ufak işlerle uğraşıyor.
Sonra bir gün Adam Pierce'i takip etmek, yakalayıp ailesine teslim etmek üzerine bir görev alıyor. Almak zorunda bırakılıyor! Ama bu kolay bir iş değil! Çünkü Adam Pierce aranan bir suçlu, bir kaçak ve Nevada'nın Adam'ı polislerden önce bulması gerek.
Ha bir de, Adam Pierce güçlü bir büyü gücüne sahip ancak Nevada'nın büyü gücü yok. Büyü soylu bir aileden gelse de Nevada'nın yeteneği yok. Yani en azından öyle biliyor.
Sonra karşımıza Çılgın Rogan çıkıyor. Nereden, ne ara çıktığını anlamadığım Çılgın Rogan çok havalı. Zaten Nevada'yla aralarındaki ilişki de çok farklı.
Ay, anlattıkça anlatasım, yazdıkça yazasım geliyor. Ama spoilere gireceğim, valla susuyorum.
Uzun bir aradan sonra farklı bir kurguyla geri dönmek mükemmel oldu. Bu kitap yeni bir soluk olacak. Hayatınızı alevlerden bir çemberle kaplayacak. Mutlaka okuyun!

0 yorum:

Yorum Gönder