Beni Seç- Kiera Cass || Kitap Yorumu

by 9/28/2014 0 yorum
Bir prens nasıl tavlanır? 
Illéa ülkesinde tüm genç kızlar doğdukları günden beri sınıf atlamanın peşinde. Paha biçilmez mücevherlere, göz alıcı elbiselere ancak bu şekilde sahip olabilecekler. Bunun için tek bir şansları var: SEÇİM. Kıyasıya bir mücadeleyle geçen Seçim'i kazanmanıntek yolu Prens Maxon'ı kendine âşık etmek. 
America içinse Seçim, bir kâbustan farksız. Bu yarışa girmeyi kabul ederse, kendisinden aşağı sınıftan olduğu için herkesten gizlediği aşkı Aspen'i arkasında bırakmak zorunda kalacak. Öte yandan bu, ailesinin tek kurtuluş şansı. 
America saraya adım atar atmaz, kendini esrarengiz bir dünyanın içinde bulacak. Saray hiç de dışarıdan göründüğü gibi olmayacak. 
35 kızın katıldığı vahşi bir yarış nasıl kazanılır? 

"Açlık Oyunları ile The Bachelor arasında bir yerde duran bu roman öyle eğlenceli ki. Yazar, America'nın gizli, ilk aşkının külleri sönerken America ve Prens Maxon arasında gelişen kimyayı öyle ustaca kurmuş ki, okumaya doyamıyorsunuz." Publishers Weekly
"Kiera Cass'in ilk romanı Beni Seç, reality şov ve distopik bir peri masalının mükemmel sentezi."Kiersten White, Paranormal


Fena bir merak ve heyecanla bir gün içinde bitirdim bu kitabı. Nasıl bittiğini anlamadım. Çok uzun zamandır okumuyorum bu tarzı ve nasıl özlemişim, nasıl özlemişim anlatamam. Historical sevmeyen çok nadir insan var zannediyorum. Yani en azından benim tanıdıklarım arasından. Bu kitabın diğer yanı ise distopya ile birleşmiş olmasıydı. Yani tarihi bir kurgu var ama distopik bir dünyada ... Gel de okuma! Zaten bu kitabı okumayan kaldı mı bilmiyorum. Bi ben vardım ! 

Her ne kadar bir sürü övgü okusam da bu kitap için beklentilerimi çok düşük tutmuştum. Çok işe yaradığını söyleyebilirim. Doya doya okudum. Ki daha 3 kitap var =)
BU distopik dünya sınıflara ayrılmış durumda! Bizim anlatıcımız, kahramanımız Amerika da 5. sınıftan birisi. 5. sınıflar müzik, resim gibi sanatla uğraşan ve geçimini bundan kazanan kişiler. Doğal olarak bir vurgun yapmazlarsa çok zengin değiller. Yemek bulmak da zorlanıyorlar mesela! 
Ülkenin prensi için, ülkenin belli yaş aralığında ki kızlardan bir seçim yapılacağı açıklanıyor. Tabi ki America'da bu yaş aralığında.. Eğer başvurup seçilirseniz 35 kızla birlikte Prens'e görücüye çıkıyorsunuz ve Prens içlerinden birisini seçip kendisine eş yapacak. 
Bize harika geliyor değil mi? Ama America öyle düşünmüyor. Çünkü 6.sınıftan bir yakışıklıya aşık! Tabi ki bu ciddi bir sorun ..Bir kızın üst sınıflardan biriyle evlenmesi sorun değil ancak alt sınıflar ciddi bir problem! 
Bütün bir hikaye boyunca -bana soracak olursanız- ben Prens Maxon taraftarıydım. Team Maxon!! 
Ha ikinci, üçünci kitapta fikrim değişir mi bilemiyorum. Ancak hal böyle. 
Sonbahar şenliği kapsamına aldığım bu kitapla da açılışı yapmış oldum. Haydi hayırlı olsun. 
Bu sefer daha fazla kitap yorumu eklemeye çalışacağım bakalım olacak mı!?

0 yorum:

Yorum Gönder