Umutsuz #2-Yeni Bir Umut -Colleen Hoover || Kitap Yorumu

by 9/10/2014 0 yorum




HAYATINI ÖZGÜRCE YAŞAMAK İSTİYORSAN ÖNCE GEÇMİŞİNLE YÜZLEŞMELİSİN…

UMUTSUZ, Sky'ın hikâyesiydi. 

Şimdi olaylara Holder'ın gözünden bakmanın zamanı. 
Yeni Bir Umut'ta, Sky'ın çocukluğunda yaşanan olayların Holder'ı ve ailesini nasıl etkilediği gözler önüne serilirken, bir yandan da bu iki yaralı ruhun birbirini nasıl iyileştireceğine tanık olacaksınız








Bu yazıyı bu kadar geciktirmemeliydim bence. Üstelik de Goodreads'de 5 verdiğim bir kitap için.  Aslında playlist hazırlamayı da çok istiyordum ama o kadar üşeniyorum ki yorumu bile geciktirdim. İlk kitabı okuyanlar için bu yazıyı yazıyorum desem doğru olur. Çünkü Umutsuz kitabının Dean Holder bakış açısıyla yazılmış hali. Ancak öyle bir yazılmış ki ilk kitaba 4 puan veren ben ikinci kitaba 5 puan verdim. Aynı olayların yaşandığını düşünüyor olabilirsiniz. Bir de şu açıdan bakın: Ben böyle düşünürken siz farklı düşünüyor olabilirsiniz. Ki başından o kadar olay geçmiş insanların her birinin ağzından duyulmalı bu hikaye.
Kitabımız Less'in ölümünden bir gün öncesinde başlıyor. Less'in ölümü, Holder'ın yaşadığı boşluk hissi, tarif edilemez yetersizlik duygusu, aslında hiç de bilmediklerimizi görüyoruz. Holder'ın bir yıl sonra okula geri dönmesiyle de devam ediyor olaylar... Sky ile ilk karşılaşmaları, koşma esnasında ki tesadüfün Holder'a hissettirdikleri, görüştükleri anlarda sürekli Hope'un aklına gelişi, öpüşmelerinin Holder tarafından anlatılışı.. Ben sırf bu yazdıklarım için bile okurdum aslında =)



Umutsuz'u okuduğumda Holder'ın karakterini çok çok farklı gördüğümü anladım. Asi,kavgayı seven,agresif biri olarak tanımlardım. Ama Yeni Bir Umut bitince Holder'ın karakteri bambaşka oldu benim için. Kavgayı sevmeyen ama kavgadan çekinmeyen, korumacı,sevdikleri için canını verir, duygusal, kesinlikle romantik... İkisi ne kadar da farklı değil mi? İşte sırf bu yüzden okumalısınız belki de.
Söylemeden geçemeyeceğim. Sky'ın bakış açısından okurken Seni yaşıyorum kısmının ikisinin arasında kalması muhabbetini pek anlayamamıştım. Bilenler bilir,ne demek istediğimi anladınız siz. Burada o da açıklığa kavuşturulmuş.


Love  -Sevmek
Live -Yaşamak
Like -Hoşlanmak

Yani; ke + loVE  = LİVE

Yazarımız belli ki biz sıkılmayalım diye aradan bir kaç olay akışını bozmayacak konu çıkartıp,eklemiş. Böylece birebir aynı hikayeyi okumuş olmuyorsunuz. Aslında en önemli fark Less öldükten sonra Holder'ın ona mektuplar yazması... Biz bu mektupları da okuyup Less'le ilgili hislerine, düşüncelerine tanıklık edebiliyoruz. Defterin sonundaysa çok çok ilginç bir şey yazıyor. Less'den Holder'a yazılmış bir mektup! Zaten kitabın sonuna kadar mektubu okusun artık diye bekliyorsunuz. 


Hatta bu kitapta ilk kitapta göremediğimiz bir devam söz konusu.. Yani Umutsuz'da Sky babası ve kendisiyle ilgili gerçekleri öğrendikten sonra neler oluyor bilmiyoruz. Sonra ki hayatlarının nasıl olduğuyla ilgili bir bölüm var.Ve burada ufak bir süpriz sizleri bekliyor.
Açıkçası bu tarzı seveceğimi düşünmezdim. Aynı konuşmalar, aynı olaylar diye... Ama o konuşmaların iki tarafa da çok başka duygular hissettirdiğini okuyunca anlayabiliyorsunuz. 

0 yorum:

Yorum Gönder